Yarı Final Sunum Formatı ve Değerlendirme Kriterleri
1. Sunum Formatı
· Takım İsmi ve Üyelerinin Tanıtımı: Sunum Ekranında takım üyelerinin fotoğraf ve isimleri olmalıdır. Sunumu takım kaptanı ve birden fazla üye aynı anda sunabilir.
· Girişiminizin etki oluşturduğu alan veya alanlar (Birden fazla alan olabilir)
· Süre 5 Dakika
· Problem: Problemin ne olduğunu, bu problemlerin ne kadar önemli olduğu, hangi problemleri çözdüğü belirtilmelidir. Problemin hedef kitlesi, kimler için nasıl bir problem olduğu açıklanmalıdır.
· Çözüm ve Yenilikçi Yön: Belirtilen problemlerin nasıl çözüleceği anlatılmalıdır.
· Ürün/Hizmet: Sunulan ürünün veya hizmetin ne olduğu, nasıl çalıştığı ve hangi özelliklere sahip olduğu açıklanmalıdır.
· Pazar Araştırması: Ürün veya hizmet için mevcut veya potansiyel müşterilerin pazar büyüklüğü ifade edilmelidir. Toplam pazar büyüklüğü, ulaşılabilir pazar büyüklüğü ve elde edilebilir pazar olmak üzere üç başlıkta pazar analizi yapılmalıdır.
· Rakip Analizi: Pazardaki birincil ve/veya ikincil rakiplerin, takımın ürünü veya hizmeti ile karşılaştırıldığı bir sayfa olmalıdır. Bir tablo ile görselleştirilmesi gerekmektedir.
· İş Modeli: Müşterilere nasıl ulaşılacağı ve nasıl gelir elde edileceği açıklanmalıdır.
2. Değerlendirme Kriterleri
· Yenilikçilik (İnovasyon): Projenin özgünlüğü, yaratıcılığı ve pazarda farklılık yaratma potansiyeli.
· Ticari Potansiyel: Projenin pazarlanabilirliği ve sürdürülebilir iş modeli oluşturma kabiliyeti. Hedef müşteri kitlesinin net tanımlanması. Gelir elde etme potansiyeli
· Uygulanabilirlik: Teknolojik altyapı, uygulanabilirlik ve hayata geçirilme olasılığı.
· Takım Yapısı ve Yetkinlik: İş fikrine olan tutkuları ve rol dağılımı, bilgi, deneyimi
· Sunum Becerisi: Sözlü/görsel sunumun açıklığı, ikna ediciliği ve zaman yönetimi.
📍Sunum Yeri: İİSBF Konferans Salonu